נא להמתין...

מה יותר נפלא מלחוות את הטיול בחו"ל עם האנשים שאתם הכי אוהבים? בפורום טיולי משפחות תוכלו למצוא את כל המידע שחשוב לכם לגבי טיול עם הילדים - באירופה, בארצות הברית ובעולם כולו. מנהלת: יונית
1.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה
אחרי שקראתי פה כמה ביקורות על אל-על, אני רוצה הפעם להוסיף גם משלי. לפחות כדי לשחרר קיטור, כי מול אל-על, אין סיכוי.

אנחנו נוסעים מתמידים, ולרוב טסים אל-על. בשנים האחרונות, פעם אחר פעם, יש לי עוגמות נפש עם סידורי הישיבה בטיסה. וזאת, למרות שאנחנו מזמינים כרטיסים חודשים מראש ואני נוסעת מתמידה.

אל-על לא מסוגלים, או לא מעוניינים, לאפשר למשפחה לטוס ביחד זה לצד זה. זה כנראה לא חלק מהאג'נדה של חברת התעופה הזו.

הביטוי המכעיס ביותר למדיניות הזו היה לפני כמה שנים, כשעוד הזמנתי טיסות עם סוכנת. כמה שבועות לפני הטיסה התברר שאנחנו פשוט מפוזרים במטוס. אנחנו כזוג, ושלושת הילדים, כל אחד במקום אחר. הסוכנת לא הצליחה לסדר את הבעיה הקלה הזו, ואז אני נכנסתי לתמונה. על השתלשלות הענינים הזו אני רוצה לספר, כדי שתלמדו:

זה התחיל משיחות טלפון בעניין, שלהפתעתי לא הצליחו להשיג שום תוצאה. חשבתי קודם שהסוכנת היתה רשלנית, אבל התברר שאל על מאוד קשוחים והם לא עושים שינויים בסידורי הישיבה, כי אין מקום פנוי. עם זאת הם אמרו לי ש48 שעות לפני הטיסה אתקשר ויהיה בסדר. 48 שעות לפני הטיסה התקשרתי, ולא היה בסדר. אבל אמרו לי שאין בעיה 24 שעות לפני הטיסה, אפשר דרך האינטרנט לסדר את המקומות ויהיה בסדר. 24 שעות לפני הטיסה נכנסתי לאינטרנט לסדר את המקומות ואי אפשר היה לסדר. התקשרתי, ואמרו שאין שום בעיה, כשאגיע לשדה לצ'ק אין, אדבר עם הפקידה, ויהיה בסדר. הגעתי לשדה לצ'ק אין, וסיפרתי על הבעיה, שאנחנו יושבים כל אחד בנפרד, והפקידה אמרה שהיא מאוד מצטערת, אי אפשר לסדר, אבל כשאגיע לגייט, אדבר שם ויהיה בסדר. כשהגענו לגייט, וסיפרנו את הסיפור העצוב, אמרו שכבר אין מה לעשות בשלב הזה, אבל כשאכנס למטוס, אדבר עם הדיילת, ויהיה בסדר.

נכנסנו למטוס, דיברנו עם הדיילת ולא היה בסדר. כי הנוסעים שישבו ליד הילדים לא הסכימו בשום אופן להחליף מקומות. הנחיתי את הילדים לצאת הרבה מהמקומות שלהם, ואם אפשר, לדרוך קצת על הרגליים של היושבים לידם. אתם מבינים שבשלב הזה כבר כעסתי מאוד. אבל כך טסנו לאירופה, עם ילדים קטנים.

אז עכשיו, כל פעם כשאומרים לי, וגם אם יאמרו לכם שבשלב הבא יהיה בסדר, תדעו שזה חלק מהשיטה... וסביר להניח שלא יהיה בסדר.

ולמרות הנסיון הרע, אנחנו ממשיכים ליפול איתם. השנה למשל, אחרי שהזמנתי מקומות חודשים מראש, הם שינו את תצורת המטוס. פתאום התברר שהם שוב הקצו לנו מקומות מפוזרים. כיוון שמשום מה ההזמנה שלנו התחלקה לשנים, אני בנפרד ושלושת בני המשפחה בנפרד, הם גם לא היו מסוגלים לקשר בין ההזמנות, והמקום שלי היה נפרד מהמשפחה. ניסיתי לשנות את המקומות כך שנשב שנים שנים, ליד חלון, זה לאחר זה. שבועות לפני הטיסה, לא היו מוכנים לעשות את זה. אבל אז, אני חייבת להודות שנפלתי בטריק מס' 5. הבחור החביב שאיתו שוחחתי בטלפון אמר לי, אני מגיש בקשה בעניין, וזה לוקח 3 ימים, תבדקי אחר כך. כמובן שלא דובים ולא יער. נסענו קרובים זה לזה, אבל לא כמו שביקשתי. אה, ואחד המקומות היה אמור להיות חלון, כי אמרתי שזה חשוב לנו. כמה הרבה דיברתי על זה עם הפקידה בטלפון. ואז כשנכנסים למטוס, מסתבר שאנחנו ליד קיר המטוס, אבל אין שם חלון!

המקומות חזרה היו מסודרים כפי שרציתי. אבל יומיים לפני הטיסה אני רואה באינטרנט שהם שוב פיזרו אותנו. אני בנפרד, השלושה במקום אחר. היינו בחו"ל ידעתי שאין טעם להתקשר. בצ'ק אין הפקידה אמרה שתסדר אותנו שנים שנים, והנחתי משום מה, באמת לא ברור למה, שזה באותה שורה זה לצד זה, עם מעבר באמצע. לא דובים ולא יער. רגע לפני שנכנסים למטוס המלא עד גדותיו אנחנו רואים שאנחנו בשורה אחת, והילדים כמה שורות מאחור.

בשלב הזה איבדתי את זה.

פשוט התחלתי לצעוק על הדיילת שנמאס לי מאל על שלא מסוגלת לסדר שמשפחה תיסע ביחד. תוך שניה, אחרי שנזפו בי על ההתנהגות, הוזזו אנשים, והילדים עברו לשורה שלנו.

אז למדתי לקח, ומה שאלון כתב בשרשור של סיגל, זה בדיוק מה שנעשה להבא. אני אקים צעקות ובלגנים בשדה התעופה או במטוס עצמו. כי אין שום דרך אחרת.

אה, אני יודעת, אפשר גם כמובן לא לטוס אל על...
2.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 1
...ואני חשבתי שאם המקומות שמורים אז העניין סגור... Sad
מרתיח Twisted Evil
הודעה סגורה
3.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 1
אני יכול לספר מנסיוני
בטיול האחרון, הזמנתי 4 מקומות. המטוס בתצורת 3-3 כך שהזמנו 4 מקומות לאורך - 3-1.
בהלוך לא היתה שום בעיה. המטוס לא היה מלא, ואפילו 'שדרגו' אותנו בצ'ק אין לשתי השורות האחרונות של המטוס רק לנו.

בחזור מסתבר שהזיזו אותנו לשתי שורות (עוקבות) בתצורת שניים מלפנים ושניים מאחור. לא שמנו לב בצ'ק אין (כי זה היה בשלב שבו הודיעו לנו שהטיסה נדחתה בשעה בגלל פרשת הדלק המזוהם).
רק שעלינו למטוס (11 בלילה, שני ילדים חצי ישנים) התברר לנו המצב.
אבל, הדיילים כן עשו סדר, ותוך 5 דקות ישבנו כמו שרצינו.

אני הופתעתי, אבל עכשיו אני מבין שזו שיטה.

(וזה כמובן אחרי שביטלו לנו את הטיסה חזרה שלושה חודשיים לפני, אחרי ששילמנו)

אבל עדיין - השיקול העיקרי הוא מחיר הטיסה והזמינות שלה. כל שאחר השיקולים משניים.
הודעה סגורה
4.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 2
תמי

כל כך מרגיז לקרוא..

לפני שנתיים בטיסה טרנסאטלנטית ללוס אנג'לס , עשו לנו ( אל על) אותו דבר.

משום מה נראה להם הגיוני שילדה בת 8 תטוס 15 שעות, במרחק כמה שורות ישיבה מהוריה..

אצלי זה הסתדר. מבינה שלא תמיד.

הולכת לבדוק מה קורה עם המקומות שלנו הפעם.. Rolling Eyes
הודעה סגורה
5.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 3
ואולי הלקח הנלמד הוא להרים צעקות ברגע הראשון שמגלים את זה.
לפני 3 שנים בטיסה להולנד עם 3 ילדים בגילאים 3,7,9 גיליתי שהזיזו אותנו מהמקומות שהוזמנו והפרידו אותנו מהילדים. הרמת קול על הפקיד בטלפון ובקשה לדבר עם הממונה עליו פתרה את הבעיה ולמחרת כבר חזרו אליי שאנחנו יושבים ביחד.

חבל שזו הדרך היחידה בארצנו.

טל
הודעה סגורה
6.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 5
טוב

אחרי כמה דקות של כמעט התקף לב ( שינו את ה PNR ובכלל לא מצאתי את ההזמנה) , גיליתי שעדיין יושבים יחד.

מקום לא משהו ( מעל הכנף) , אבל לפחות יחד.

שרק לא ישתנה ביומיים שנותרו.

איריס
הודעה סגורה
7.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 1
אהלן תמי

אהבתי את השיטה של לשלוח ילדים לדרוך על רגלי הנוסעים!
ג - ד - ו - ל

לא נראה לי שהילדים ישתפו פעולה.

אבל ברצינות, רוב הפעמים שטסנו היו עם חברה ישראלית, למעט שנה שעברה עם סוויסיר.
אין לי ספק שהשרות של סוויסיר היה מעולה, אם צריך לבדוק שתי חברות במחירים דומים, בדר"כ מעדיפה את הישראלית(מזוכיסטית מה לעשות).
מקווה שלא ישנו לי מקומות, אנחנו שורה אחרי שורה.
עם יד הדופק.


יום נפלא
סיגל
הודעה סגורה
8.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 7
השנה טסנו למינכן (2 מבוגרים + 3 ילדים) ושינו לנו 3 פעמים את תצורת המטוס מאז ההזמנה. מיותר לציין שבפעמיים הראשונות פיזרו אותנו. מכיוון שאני מודע לעניין (גם לפני שנה עשו לנו אותו טריק) התקשרתי בכל פעם ואיכשהוא הצלחתי לאחד אותנו, כמובן לא במקום רצוי (בסוף המטוס). למזלי בפעם השלישית הגדילו את המטוס ומכיוון שכבר הייתי איתם בדיון על המקומות הושיבו אותנו קדימה וכולם ביחד אבל זה עניין של מזל.

הודעה סגורה
9.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 8
חברים יקרים.... הצלחתם להלחיץ אותי... ולכן מיד התקשרתי לאל על ( נציגי השרות) לוודא שלא שינו לנו את מקומות הטיסה ( נוסעים כמשפחה2+2 לניו יורק). הנ"ל בדק והרגיע אותי, אולם באותו משפט הרגעה אמר לי ששינוי מקומות טיסה זה דבר שקורה בטיסות... אם יש צורך לשנות כמו למשל בשינוי תצורת המטוס... כמו כן הוסיף שבשעה שאני מכרטסת שמורים לי המקומות בטיסה אולם אין זה מבטיח שמירת מקומות ישיבה, כפי שנאמר יש לפעמים שינויים.... המליץ לי לבדוק שוב סמוך לטיסה.
הודעה סגורה
10.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 8
רק כדי להבהיר, אני לא מאלה שפתחו תיעוב לאל-על ומשמיצים אותם בכל הזדמנות. אני עושה את השיקולים הקרים שלי לגבי החברה שבה ניסע ובדרך כלל בוחרת באל על. עניין המקום הוא לא כזה קריטי כמובן ויש דברים יותר חשובים וחיוניים. אבל בכל זאת אני לא מצליחה להבין למה הם מזלזלים כל כך ברצון של משפחה לשבת ביחד, ולמה זה דורש מאמץ להסדיר את העניין.

וזה לא שלא ניסיתי לסדר את הדבר קודם בטלפונים, מול פקיד, ומול ממונה, ומול אחראי, וזה לא שלא התחלתי בנחת ובנימוס, ואחר כך עברתי לדיבור יותר בתקיפות. אבל מולי מצאתי תמיד חברה חסרת גמישות ונוקשה, שמתעקשת לא לשנות ולא ללכת לקראת הלקוח ונושא הישיבה המשותפת לא נחשב כמובן מאליו. קשה לי להאמין ששבועות לפני טיסה, אי אפשר לשבץ משפחה באופן שבו היא מבקשת, ושזה לא מובן מאליו שמשפחה תשב ביחד. ולא ביקשנו מושבים עם מרווח לרגליים חלילה, או משהו מיוחד. רק לשבת בצורה מסוימת, ביחד.

הפקידה למשל התעקשה שהמושבים שקיבלנו בדרך לפריז, הם במקום מועדף ואנחנו צריכים להיות מרוצים, כי הם מאוד מבוקשים. גם אם הם לא כפי שביקשנו שניים ושניים זה מאחורי זה. למה, כי הם מקדימה. ולמה מקדימה זה מקום מועדף? ככה. ואני צריכה גם להגיד על זה תודה ואני בכלל יצור כפוי טובה. וכאמור, "שכחה" להגיד לנו, שליד החלון, שזה מה שביקשנו זה בעצם, ליד הקיר ובכלל בלי חלון...





הודעה סגורה
11.צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים תגובה ל - 10
בואי נעשה סדר, לא בגללי לא טסתם הפעם איזי ג'ט.............

ונחמד שהם חושבים עלינו ובאג'נדה גם פריז.

רוצה להדגיש שבאיזי ג'ט, למרות ההסטחבקות בתור עם כולם.......בסוף המשפחות מוצאות מקום ביחד (גם הורי ואחותי לפני שבוע שהיו שמיניה.... Cool ). וגם מאד באיזי Laughing ניתן להחליף מקומות עם אחרים.

גם אותי אל על "עיצבנה" השבוע עם כרטיס בונוס......שכדי לייצר את שובריו שילמתי 80 $ (על מנת לא להפסיד נקודות שהיו אמורות להיות פגות תוקף, ו"בג'סטה" שהם נתנו להעביר נקודות מחשבון לחשבון.אמממה התענוג של העברת הנקודות מחשבון לחשבון הוא מאד לא זול Confused ) ובנוסף כמו שכבר דיברנו, יש להוסיף על הכרטיס החינמי (בונוס לא ?) מס נמל ודלק......סתם בין 200-300 $ למערב אירופה Mad

כאילו בערך בדיוק יוצא כ-320 $......... Crying or Very Sad Twisted Evil Mad Confused Rolling Eyes

ותזכירו לי כמה כרטיסים קונים במחיר הזה באיזי ג'ט אהובתי ?
נכתב ב-20/07/2011 11:38[עודכן ב-:20/07/2011 11:39]
הודעה סגורה
12.צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים תגובה ל - 11
וואו מזל שנכנסתי לפורום, מסתבר שם לי זה קרה, וחשבתי שאם רכשתי כרטיסים בזמן ןעשיתי הושבה כבר באפריל הסרתי דאגות מליבי. אני כותבת שורות אלו, תוך כדי המתנה לנציג שרות, כי משום מה אני לא מצליחה לעשות את השינוי לבד באתר.
נכנסתי לשרשור הזהף כי לנו הייתה בעיה דומה עם סאן דור בחורף ועוד טסנו עם קבוצה.
הודעה סגורה
13.אפשר גם אחרת-אייר ברלין תגובה ל - 12
חזרנו אתמול מגרמניה בחברת אייר ברלין.30 שעות לפני עושים צי'ק אין באינטרנט.מסמנים את המושבים.לא צריך אפילו להדפיס את זה.מגיעים לנמל התעופה ובלי בעיה עולים לטיסה
הודעה סגורה
14.אפשר גם אחרת-אייר ברלין תגובה ל - 13
הצלחתם להלחיץ גם אותי וכמון שפניתי לשרות לקוחות.
טיסה עוד 4 ימים. בינתיים ביחד! 5 אנשים , לא פשוט מקווה שישאר כך.
לא יודעת אם יש בעיות עם הארוחות - אבל את זה וידאתי פעמיים!!
יש לי בת בעייתית...
הודעה סגורה
15.זו פשוט מעצבן תגובה ל - 14
הזמנו טיסה באלעל הורה ו 3 ילדים לאוגוסט השנה
הטיסה מבוצעת ע"י סוויס אייר
את הטיסה הזמנתי במרץ ואף בחרתי את מקומות הישיבה כך שנשב ארבעתנו באותה שורה (המטוס בתצורת 2-4-2)אפילו קיבלתי במייל אישור על המקומות.
לפני כשבועיים (לא חלילה שהודיעו לי) גיליתי באקראי שאנחנו מפוזרים בין שורות 20 עד 34 כשלמזלי שניים מהמקומות צמודים כך שאם לא יסתדר בסופו של דבר אוכל לשבת עם הצעיר שבחבורה והמבוגרים 12+14 יסתדרו כל אחד בפינה אחרת, יכול להיות שאני דרמתי מדי אבל אני חושב שגם לילדים בגיל הזה יש פחדים והם מעדיפים לשבת בסמיכות להוריהם...
פנייה לנציגים של אל על לא הניבה שום תוצאות - הסבירו לי שזה השוויצרים מקצים מקומות ושהם לא שולטים עליהם ופתאום שינו להם את ההקצאות (אז למה יש אופצית בחירה אצלם מלכתחילה???)
אופטימיות זהירה דווקא הגיעה מהשוויצרים שביקשו שאצור קשר 24 שעות לפני הטיסה כי כעת הם לא יכולים לראות אותנו במערכת.
נקווה שהדברים יסתדרו.
חבל Mad

הודעה סגורה
16.זו פשוט מעצבן תגובה ל - 15
אני טסה עוד 5 ימים בארקיע.האם אני יכולה להזמין מקומות במטוס לפני הטיסה או רק בצ'ק אין נקבעים המקומות?
הודעה סגורה
17.אל-על ומקומות ישיבה בטיסה תגובה ל - 1
לא תאמינו. אנחנו טסים מחר בבוקר. זוג + 3. על הכרטיס שהנפיקה לנו הסוכנת כולנו יושבים באותה השורה. נכנסתי לבצע צ'ק אין דרך האינטרנט ולהפתעתי גילית שפיזרו את ילדיי לכל עבר במטוס. אני וזוגתי יושבים בשורה 22, אחד הילדים בשורה 25, האחר -60 ובשלישי ב-61.
פניתי לאל על. גורנישט. פניתי לסוכנת - ניהלנו שיחת ועידה עם אל על - הסוכנת אומרת לפקידה: אני רואה שהטיסה עוד פתוחה. אתם מוכרים עוד כרטיסים לטיסה. למה אי אפשר להושיב אותם ביחד? התשובה: אי אפשר. המערכת לא מאפשרת לבצע שינויים

די נמאס.

אני טס לפחות פעם בחודש בענייני עבודה. אני משתדל לטוס עם אל על, למרות שהם בד"כ יותר יקרים מאחרים. למרות שהשירות שלהם והיחס לנוסע פשוט איום ונורא (טסתי לבוקרשט - שילמתי 820 דולר כרטיס טיסה. ישבתי במח' תיירים ונתנו לי סנדביץ בלתי אכיל בתור ארוחה. בושה)

הודעה סגורה
18.גם לי היתה חוויה דומה תגובה ל - 1
מנסיון אני ידעתי שאנחנו צפויים לפורענות באל על, כל פעם שבדקתי את הטיסה שינו לנו את המקומות המשפחתיים ובכל פעם נאלצנו להסתדר במקומות טובים פחות.
אל על טענו שלא ניתן להזיז נוסעים במטוס כדי לסדר לנו מקום ישיבה משותף אבל משום מה אותנו היה ניתן להזיז כל הזמן.
בכל פעם ניסו למכור לי סיפור על שינוי סוג המטוס שבעקבותיו שונו מקומות הישיבה אבל לא דובים לא זבובים ולא נמלים קטנות, המטוס אותו מטוס.

הטיסה ההיא היתה לתאילנד, לבנגקוק לאל על יש בלעדיות בטיסות ישירות, אבל בעקבות היחס של אל על (לא רק במקרה הזה) אני משתדל לטוס עם חברות אחרות.

דרך אגב, על אותה הזזת מקומות קיבלנו בתור פיצוי שובר שירות טרום טיסה חינמי שמסתבר שאין כמעט אופציה מעשית לנצל אותו.

עכשיו נותר רק למנהלי האתר המכובד הזה לשכתב את ההודעה שלי לשיר הלל לאל על.
הודעה סגורה

אתרי למטייל: טיולי - טיולים בישראל | משפחות - טיול עם ילדים | שלג - סקי וסנובורד | עפתי - אתר למטייל לתרמילאים | ציוד טיולים (הקטלוג הוירטואלי) | ביטוח נסיעות לחו"ל
מידע מיוחד למטיילים: טיולי 50 פלוס | נסיעת עסקים | ויזה ושגרירויות | מזג אוויר למטיילים

About Lametayel ; דרושים ללמטייל ; עידכוני RSS ; מפת אתר ; תקנון האתר ; דיוור אלקטרוני ; צור קשר

Copyright © 1999 - 2014. Created by Lametayel.co.il * למטייל ברשת 1999 - 2014 © כל הזכויות שמורות.

פרסמו אצלנו